Wat kun je het beste doen om jong te blijven?

Ook al word je steeds ouder, toch kun je jong van geest blijven. Dingen worden steeds vanzelfsprekender en de kloof tussen de jeugd wordt steeds groter. Wat is het "geheim" om zelf jong te blijven? Ook al word je 100?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.5K

Het beste antwoord

Gauw die bril afzetten, waarmee jij de wereld bekijkt alsof hij vanzelfsprekend is ! ! !
Houd je onbevangenheid en je verwondering voor alle mooie en nieuwe dingen die elke dag gebeuren met beide handen vast, luister naar het kind-in-jou, dat kan genieten van de dwarrelbewegingen van een herfstblaadje en voor één keer een speculaasje op je verse boterham.
Je jeugd is dan misschien voorbij, maar je jeugdigheid is van alle tijden.
Een andere jeugd eet nu de eenheidsworst van afgezakte spijkerbroeken, een sporttrui met capuchon en een petje op, en luistert naar muziek waar geen greintje inspiratie aan te pas is gekomen, en gelukkig hoeven jij en ik dat niet meer - die stress van 'erbij moeten horen', en net níét de goede schoenen aan hebben we gelukkig gehad.
Wij leren elke dag een beetje beter luisteren naar onze eigen innerlijke trommel met jouw eigen ritme, en worden meer en meer doordrongen van het feit, dat ieder mens uniek is, en dat elke dag een nieuwe kans biedt om te bouwen aan je eigen geluk, en te spelen met je innerlijke kind. Vanzelfsprekend hoeft niets te zijn : de zon gaat ieder dag op, maar geen enkele dag zijn de ochtendkleuren die zij maakt in de wolken hetzelfde......blijf dat zien, en er blijft altijd iets om je over te verwonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Positief blijven denken, plannen blijven maken en het je zelf afdwingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door je te blijven intereseren in de dingen die nu spelen. Verdiep je in de nieuwe ontwikkelingen. Stilstaan is achteruitgang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- niet te vastgeroest zitten in de gedachte 'vroeger was alles beter' m.a.w. met je tijd meegaan.
- blijven interesseren in de dingen die NU gebeuren
- blijven leren (en dan bedoel ik niet direct universitaire studies maar een instrument bespelen is al een hele goeie)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste manier om altijd jong te blijven is Vroeg dood gaan ! Maar goed, dat zal een manier zijn die je niet past.

Je kunt het beste gewoon genieten van het leven en niet krampachtig proberen om jong te blijven. Hoe krampachtiger je iets probeert na te streven, hoe minder het lukt. Je zult je zorgen maken over je leeftijd, waardoor je juist meer zorgrimpels krijgt, meer kans op grijze haren.

Het beste: gewoon gezond leven. Lekker, gezond eten, beetje sporten, genieten van de kleine dingen. Lachen om leuke dingen, plezier maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tussen haakjes: Mijn leeftijd is en blijft 20 en daar heb ik al 14 jaar ervaring in !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de tegenspraak in je antwoord
Dat moet je eerst jezelf afvragen wat jouw definitie van jong is. Is dat de buitenkant, de binnenkant of wellicht allebei.

Ik denk dat een hoop ouderen van vandaag al veel jonger blijven dan pakweg 30 jaar geleden. Blijkbaar hebben onze ouderen dus al een formule gevonden om hun geest te blijven behouden. Daarnaast is er niets mis mee dat onze ouderen ook een groot stuk ervaring hebben. Daar kunnen een hoop jongeren nog wat van leren! Als jongeren zich zouden realiseren dat onze ouderen dit Nederland zo hebben opgebouwd, dan hoeft er dus helemaal geen geestelijk kloof te ontstaan.

Daarnaast hebben onze ouderen ook meer vrije tijd gekregen ten tijde dat ze werkten. Daardoor zijn ze meer ontspannen geweest wat onze uiterlijk zeker te goede komen.

Met mijn stukje probeer ik aan te geven dat jong zijn dus heel relatief is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven is een feest en jij bent uitgenodigd(spreuk van Loesje)
Geniet van het leven, laat je niet intimideren door mensen die vinden dat je je vanaf een bepaalde leeftijd opeens anders moet gaan gedragen.
Je uiterlijk wordt wellicht ouder maar je innerlijk blijft jong.
Houdt letterlijk en figuurlijk een open blik voor alles om je heen en blijf je verwonderen, blijf genieten...
Work like you dont need money
Love like you've never been hurt
And dance like no one is looking
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geweldig, mooie uitspraken, daar hou ik wel van +1
Wat een belangrijke factor is in het leven (aj, daar zal ik veel minduimpjes voor krijgen) is het gevoel om nuttig te zijn. Om te werken, om voor anderen te zorgen, om bezig te zijn op een manier waar je niet alleen voor jezelf zorgt.

Als je dat kunt volhouden, blijf je veel langer jong.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, van mij krijg je geen minnetje hoor, een dikke +1 :)
Het moet volgens mij ook een beetje in je gene zitten hoor.
Als het gaat om uiterlijk jong te blijven, ik verzorg me elke dag, leuke kleding aan, opmaken, Kinki !! kapper :)
Innerlijk jong blijven, gezond eten, op tijd mijn vitamientjes, bezig zijn met mijn brein ( geheugenspelletjes)
Alleen vroeger naar bed gaan lukt me nog niet, maar dat zal de leeftijd dan wel doen..

Als je een lief woord voor iemand hebt, even wat aandacht voor je medemens, ga je vanzelf stralen, want je krijgt het dubbel en dwars terug.
Hoezo jong blijven :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel lachen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je werkelijke leeftijd zit in je ruggengraat... Als die lenig is dan voel je je jong... Is je ruggengraat niet buigzaam, dan voel je je oud...
Dit is het lichamelijke aspect...

Het menselijke of innerlijke aspect is het volgende: Leef in het nu, dan ben je jong... Kun je in het nu blijven dan voel je je jong... En dat is niet makkelijk... Probeer het maar eens als je niet in het nu zit, dat is een hele klus hoor...

Maar dat zijn de twee aspecten van leeftijd en de beleving van hoe oud je je voelt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* regelmatig beweging (liefst in de buitenlucht)
* de hersenen actief houden bijv. d.m.v. puzzels en andere breinbrekers
* positief denken: nooit zeggen: ik ben (helaas) al oud, maar: ik ben van een andere generatie.
* geen kwaaltjes maar accepteren als zijnde horend bij het oud worden.
* niet ten koste van alles steeds mee willen bijven doen, of de jeugd imiteren in een soort krampachtige poging erbij te horen, want dat heeft juist psychologisch het tegenovergestelde effect.
Want zodra je het nodig vindt je anders voor te doen dan je bent en waarden toe te kennen v.w.b. leeftijd voel je je dus eigenlijk oud, en het gevolg is een wanhopige strijd om jong te blijven waar je juist ouder van wordt.
* open blijven staan voor nieuwe ontwikkelingen en nieuwe waarden en normen ook al kun je ze niet volgen. Dus niet vasthouden aan het feit dat het vroeger allemaal zoveel beter was.
* tenslotte: wees tevreden met jezelf en aanvaard jezelf zoals je bent!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vroeg sterven