Verzekeringontvanger is overleden, wat te doen bij schade?

Mijn oma heeft een pand achtergelaten en de verzekering van deze is 40 jaar lang netjes betaald. Nu is er waterschade door een brand bij de buren.

De verzekering is langs geweest de schade is opgenomen en de claim is goedgekeurd. Echter gisteren bij het ophalen van de bankcheck bleek 'verzekeringontvanger' nog op naam van mijn oma te staan.

We gaan vandaag terug om dit te laten weizigen in 'Erven [naam oma] t.n.v. [Naam moeder]', zoals de bank dat wil hebben. Zou de verzekering kunnen weigeren om uit te betalen?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
tinus1969
7 jaar geleden
Vlaanderen?

Het beste antwoord

De verzekering zal gewoon moeten uitbetalen. De ontvanger wordt automatisch de rechthebbende (de erven).
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jc54, bedankt voor je antwoord